Veelgestelde vragen

Bestellen en verzenden

Je kunt snel en makkelijk artikelen bestellen op onze website. Om een bestelling te plaatsen, ga je als volgt te werk:

  1. Maak een keuze uit één of meerdere artikelen op onze website.
  2. Plaats de gewenste artikelen in de winkelwagen. Dit doe je door het aantal te kiezen en te klikken op ‘in winkelwagen’.
  3. Wanneer alle artikelen in de winkelwagen geplaatst zijn, klik je bovenaan de pagina op ‘winkelwagen’.
  4. Vul op deze pagina de eventuele kortingscode in. Je kunt nu kiezen voor ‘ga door met afrekenen’ of ‘afrekenen met meerdere adressen’.
  5. Zodra je deze keuze hebt gemaakt, vul je de benodigde gegevens in en kies je een betaalmethode. Je kunt bij ons op de volgende manieren betalen: 
  6. Als je alle gegevens hebt ingevuld, kun je de bestelling controleren. Als alles klopt, klik je op ‘betalen’.
  7. Na het afronden van de betaling ontvang je van ons een bevestiging van de bestelling. Heb je gekozen voor betaling per bankoverschrijving of achteraf betalen, dan ontvang je binnen 2 werkdagen, na ontvangst van de bestelling, een factuur per e-mail.

Telefonisch een bestelling plaatsen

Uiteraard willen wij al onze klanten zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Je kunt dit snel en makkelijk doen via onze website. Heb je vragen over producten of wil je advies over de meest geschikte producten voor jou, dan kun je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen of via de mail. Ook kun je komen kijken in onze showroom in Kampen. LET OP! Niet alle producten die op de website staan zijn beschikbaar in de winkel. Voor actuele voorraad kunt u contact met ons opnemen.

Levertijd van bestelling

Wij streven ernaar onze klanten zo snel mogelijk te voorzien van de juiste artikelen. Wanneer je jouw bestelling voor 15.00 uur plaatst, worden de artikelen de volgende werkdag verwerkt en verzonden. Dit is afhankelijk van de grootte van uw bestelling en de voorraad van de artikelen. Wanneer de artikelen niet de volgende werkdag verzonden kunnen worden, wordt er contact met jou opgenomen voor het maken van aanvullende afspraken. Bij ieder product valt te lezen wat de gemiddelde levertijd is. 

Verzendkosten

De kosten voor het verzenden van de producten is afhankelijk van de producten die je besteld. Veel van onze producten worden gratis verzonden. Wanneer dit niet zo is, zijn de verzendkosten afhankelijk van de omvang en het gewicht van de artikelen en het totale orderbedrag. 

Betaalmogelijkheden

Bij Outdoorspeelgoed op de volgende manieren betalen:

  • iDEAL
  • Bankoverschrijving
  • Credit Cards
  • Klarna achteraf betalen
  • Klarna in 3 delen betalen
  • Apple Pay
  • Belfius
  • Bancontact
  • KBC/CBC

Retourneren en ruilen

Met uitsluiting van ondergenoemde voorwaarden, heb je te allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen. Meld binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling dat je het artikel op basis van Wet Koop op Afstand via email retour wilt sturen of wilt ruilen. Je dient hiervoor een mail te sturen naar klantenservice@outdoorspeelgoed.nl. Via email wordt je ingelicht over de verdere procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is de verpakking van artikelen erg belangrijk. Artikelen dienen daarom onaangebroken, in de originele verpakking en onbeschadigd retour te worden gestuurd. Indien een verpakking toch beschadigd is, kan Outdoorspeelgoed ervoor kiezen het artikel deels te vergoeden. Schrijf in ieder geval geen tekst op de verpakking en plak geen stickers of plakband op de verpakking. Wij vragen je de retour te zenden artikelen in een doos te verpakken om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd. Wij verzoeken je op de retourzending duidelijk het retournummer te vermelden

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Aangebroken, beschadigde of in gebruik genomen artikelen.
  • Artikelen die elders gekocht zijn dan via Outdoorspeelgoed.
  • Customized artikelen. (dit zijn producten die op speciaal verzoek van de klant zijn geproduceerd/samengesteld). 

Outdoorspeelgoed behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slechts een gedeelte van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen wanneer de verpakking geopend is, indien het artikel is gebruikt of beschadigd.

Verzendkosten retourzendingen

Wettelijk zijn wij enkel verplicht de kosten van retourneren te vergoeden, indien je een artikel ontvangen hebt, dat je niet besteld hebt. Daarnaast vergoeden wij de kosten van retourneren als het geleverde artikel defect blijkt te zijn. In het geval dat u een artikel bij ons hebt besteld op basis van foutieve informatie op de site, worden de kosten van retourneren door ons vergoed. In alle andere gevallen zijn de kosten van retourneren voor eigen rekening. Retouren dienen binnen 14 dagen na aankoop worden aangemeld, uitgezonderd defecte artikelen.

Defect artikel

Het kan helaas gebeuren dat u een artikel niet in perfecte staat ontvangt, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wil je een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen dan, samen met jou door wat de beste oplossing is.

Wij willen je erop attenderen dat wij geen artikelen retour nemen waarvan vooraf geen overleg is geweest met ons. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is voordat het als defect kan worden aangemerkt.

Artikelen retourneren 

Om artikelen retour te kunnen zenden, dien je vooraf een mail te sturen naar klantenservice@outdoorspeelgoed.nl . Via deze mail wordt je verder ingelicht over de vervolgprocedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Artikel ruilen 

Uiteraard kun je jouw bestelling omruilen. Neem daarvoor eerst contact met ons op. In overleg zetten wij alles in gang om de retourprocedure zo makkelijk mogelijk te maken.

Garantie en klachten

Garantie op aangekochte artikelen

Op alle artikelen van Outdoorspeelgoed geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Heb je een artikel ontvangen, waarbij dat niet het geval is, stuur dan een e-mail naar klantenservice@outdoorspeelgoed.nl. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en jouw klantnummer. Wij nemen binnen 3 werkdagen contact met je op om tot een passende oplossing te komen.

Garantietermijn

De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Wij hanteren de garantietermijn die wij hebben verkregen van de leverancier of die de leverancier rechtstreeks aan de eindgebruiker verleent. Dit garantietermijn kan per artikel verschillend zijn. Wij kijken dan ook altijd naar de garantiebepalingen die van toepassing zijn op het door jouw gekochte artikel.

Vervallen van garantie 

De garantie op een artikel vervalt wanneer er sprake is van onverantwoord gebruik in de vorm van ondeskundig gebruik, verkeerd monteren of andere oorzaken waar Outdoorspeelgoed geen invloed op heeft. Ook vervalt de garantie als jijzelf wijzigingen of reparaties aan het artikel hebt verricht of wanneer de artikelen voor andere doeleinden zijn gebruikt of op onzorgvuldige wijze zijn behandeld of onderhouden. 

Klacht melden

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze artikelen en de servicegerichtheid naar u als klant. We willen dat je tevreden bent over onze artikelen en dienstverlening. Heb je een klacht over een artikel? Dan kun je een e-mail sturen naar klantenservice@outdoorspeelgoed.nl. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht en jouw klantnummer. Vervolgens nemen wij binnen 3 werkdagen contact met je op om tot een passende oplossing te komen. 

Bij klachten kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, die op het desbetreffende artikel van toepassing zijn. 

Regels en wetgeving voor het rijden op elektrische steps/skates/voertuigen

Een aantal elektrische steps, skates en voertuigen zijn officieel niet in Nederland toegestaan op de openbare weg. Je kunt er wel op eigen terrein en binnen mee rijden. Regels en wetgeving voor het rijden op elektrische steps/skates/voertuigen op openbare wegen verschilt van land tot land. Laat je hierover eerst goed informeren door contact met ons op te nemen. 

  • Grote showroom
  • Snelle levertijd
  • 100.000+ tevreden klanten
  • Grootste assortiment