Verzenden & retourneren

Verzenden

Uiteraard willen wij jou zo snel mogelijk voorzien van het juiste speelgoed. Als je jouw bestelling op werkdagen voor 16.00 uur plaatst, wordt je bestelling (indien voorradig) zo snel mogelijk verwerkt en verzonden. Als je na 16.00 uur jouw bestelling doorgeeft, streven wij ernaar deze de volgende werkdag te verzenden. Dit betekent dat als je bestelling op vrijdag na 16.00 uur, zaterdag of zondag bij ons binnen komt, wij dit op maandag voor jou klaarzetten en verzenden. Wij verzenden onze artikelen met PostNL en GLS en zijn daar in de meeste gevallen afhankelijk van. Aan de opgegeven levertijden door medewerkers van Outdoorspeelgoed kunnen geen rechten worden ontleend. Houdt u er rekening mee dat niet alle producten bij ons op voorraad zijn. Maatwerk neemt minimaal 5 werkdagen in beslag.

Telefonisch bestellen

Wij willen je zo makkelijk mogelijk voorzien van het juiste artikel. Daarom kun je via onze website snel en makkelijk jouw bestelling plaatsen en vervolgens afronden in de beveiligde omgeving van jouw eigen bank. Voor het inrichten van speelplaatsen en –pleinen denken wij graag met je mee. Samen met Recreatiespeelgoed kijken we naar de mogelijkheden. Daarvoor kun je uiteraard telefonisch contact met ons opnemen. Samen met jou willen wij een speeltuin creëren, wat voldoet aan jouw wensen en passend is binnen jouw budget.

Annuleren

Het is niet mogelijk om via de website zelf jouw bestelling te annuleren. Wilt je jouw bestelling annuleren, dan kun je het contactformulier invullen. Aan het annuleren van een bestelling zijn geen kosten verbonden, tenzij er andere afspraken gemaakt zijn. Wel zal het een aantal dagen duren, voordat het aankoopbedrag teruggestort wordt op jouw rekening. Is je bestelling al opgenomen in het verwerkingsproces? Dan is het niet meer mogelijk om deze te annuleren. Je kunt het artikel dan naar ons retourneren, zodra je deze ontvangen hebt (tenzij er andere afspraken gemaakt zijn).

Verzendkosten

De verzendkosten voor een levering zijn afhankelijk van de producten die je besteld. In de meeste gevallen worden de artikelen gratis bezorgd. Op de eerste pagina van de winkelwagen worden de verzendkosten automatisch berekend. Wanneer de artikelen niet gratis bezorgd worden, rekenen wij de onderstaande bedragen:

Orders boven de € 500,00 worden in Nederland (met uitzondering van de eilanden) veelal franco geleverd, uitgezonderd orders zijn oa van de merken IJreka, Houtplezier. Outdoor Island en White Rhino waar benoemd en beschreven wordt dat er een bedrag aan verzendkosten worden berekend. Voor orders beneden dit bedrag worden vrachtkosten berekend vanaf € 6,95.
Als verzenden per pakketdienst mogelijk is, berekenen wij vanaf € 6,95 per pakket.
Bij montage is levering altijd franco. Ook geldt er een toeslag bij levering op de Waddeneilanden. Deze zijn opvraagbaar.

Retourneren

Je hebt ten allen tijde en zonder opgaaf van reden het recht om een artikel binnen 14 dagen te retourneren of ruilen (tenzij anders met jou is afgesproken). Je kunt binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling het artikel op basis van Wet Koop op Afstand via e-mail retour sturen of ruilen. Je kunt de mail sturen naar klantenservice@outdoorspeelgoed.nl. Je hoeft daarbij geen reden van retourneren aan te geven. Via email wordt je verder ingelicht over de procedure. Dit verschilt per aanvraag en kunnen wij alleen individueel in behandeling nemen.

Om geretourneerde artikelen weer te kunnen verkopen, is het belangrijk dat de artikelen compleet, onbeschadigd, ongebruikt en indien mogelijk, in de originele verpakking retour gezonden worden.

Pakketten die zijn dicht geplakt met ducktape, zwarte tape of bruine tape kunnen we niet accepteren. Wanneer de originele verpakking niet meer bruikbaar is, vragen wij je het artikel zorgvuldig te verpakken. Wij vragen je de artikelen te verzenden in een doos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan. De retourzending dient altijd voldoende gefrankeerd naar ons te worden gestuurd. Wij verzoeken je het retournummer duidelijk te vermelden.

Let op: je draagt zelf het risico voor de retourzending. Wij adviseren je daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzendbewijs te bewaren. Zo kun je een eventuele vermissing claimen bij de vervoerder. Pakketten die niet voldoende gefrankeerd zijn, worden altijd door ons geweigerd.

Ontvangst retouren:

Indien het pakket in goede staat bij ons wordt geleverd, dan zullen wij jouw geld terugstorten, met uitzondering van de verzendkosten. De kosten van de retourzending zijn vanzelfsprekend voor jezelf. 

Uitgesloten van retournering zijn:

  • Artikelen die aangebroken, beschadigd of in gebruik zijn genomen.
  • Artikelen waar onder trampolines en skelters die gemonteerd zijn geweest
  • Artikelen die elders gekocht zijn, dan via Outdoorspeelgoed.nl.
  • Artikelen die door de klant zelf (of door een andere partij) in elkaar zijn gezet. Bijvoorbeeld een speelhuisje, voetbaltafel of watertafel.
  • Artikelen met maatwerk.
  • Artikelen met maatwerk. Assortiment Hy-land en Outdoor Island. 
  • Artikelen die speciaal zijn besteld. Zoals een uitbreiding van een speeltoestel of schommelaanbouw. 

Outdoorspeelgoed behoudt het recht om geretourneerde artikelen te weigeren of om slecht een deel van het aankoopbedrag te vergoeden. Dit kan zich voordoen, wanneer het artikel is gebruikt of beschadigd.

Terugbetaling

Outdoorspeelgoed vergoedt alle betalingen van jou indien de fout van het versturen is veroorzaakt door onszelf. Tenzij wij aanbieden het product zelf af te halen, mogen wij wachten met terugbetalen tot het product ontvangen is of tot jij aantoont dat je het product hebt terug gezonden. Wij zullen het geld terug betalen op hetzelfde betaalmiddel dat je hebt gebruik, tenzij je instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor jou.

Defect artikel ontvangen

Het kan helaas gebeuren dat je een artikel ontvangt wat niet in perfecte staat is, doordat het bijvoorbeeld door transport beschadigd is. Wil je een artikel retourneren of ruilen op basis van een defect? Neem dan uiterlijk binnen 14 dagen, nadat je het defect hebt geconstateerd, contact met ons op. Wij nemen, samen met jou door wat voor jou de beste oplossing is. Wij willen je erop wijzen dat wij geen artikelen retour nemen, waarover vooraf geen overleg is geweest. Wij kijken altijd of het probleem op te lossen is, voordat het als defect kan worden aangemerkt.

Verzenden artikel

Om artikelen retour te kunnen zenden, stuur je een mail naar klantenservice@outdoorspeelgoed .nl. Via deze mail wordt je verder ingelicht over de vervolgprocedure. Het is belangrijk om vooraf contact met ons op te nemen, om dat de vervolgprocedure per aanvraag kan verschillen. Je kunt de retourzending aanbieden via postkantoor of postagentschap en ontvangt een verzendbewijs. Aan de hand van dit verzendbewijs is jouw retourzending altijd te traceren, mocht deze zoek raken. Outdoorspeelgoed is niet aansprakelijk voor zoekgeraakte pakketten. Hiervoor kun je contact opnemen met de vervoerder.

Ruilen

Bent je niet tevreden over het artikel wat je besteld hebt of wil je toch liever een ander product? Dan kun je uiteraard jouw bestelling omruilen. Je kunt daarvoor contact met ons opnemen. In overleg met jou zetten wij alles in gang om het product te ruilen en het proces zo makkelijk mogelijk te maken. Ruilen geldt niet voor producten in maatwerk.

  • Grote showroom
  • Snelle levertijd
  • 100.000+ tevreden klanten
  • Grootste assortiment